Strona 1 z 1

suplementacja T

PostWysłany: 09 Sty 2019, 00:32
przez Janek_123
Mam pytanie dot. kwestii nie samego leczenia RJ a następstw.

Po usunięciu jądra miałem RT. Nastepnie wyszły mi wynikitestosteronu poniżej dolnej normy.
Pojutrze wybieram się do endokrynologa. Wynik testosteronu:
3.11.2018 - 7,14 (norma 9,8 - 27,8)
4.01.2019 - 6,68 nmol (norma: 9,9-27,9).

Dzisiaj zrobiłem na zlecenie endokrynologa badanie LH i FSH. Oba wyszły znacznie podwyższone.
FSH 39,50 mIU/ml (1,50-12,40)
LH 16,40 mIU/ml (1,70-8,60)

Oznacza to, że drugie jądro słabo pracuje, pewnie dostało promieniami przy RT albo ogólnie było z defektem wcześniej. Lekarz stwierdził, że suplementacja jest konieczna. Po rozpoczeciu sumplementacji będę bezpłodny, albo mozliwe że już jestem (wysokie FSH).

Z opcji dostepnych - omnadren raz na 2 tyg. (zastrzyk) albo żel, nebido. Wybrałem Nebido - zastrzyk raz na 3 miesiące bo najmniej kłopotliwy. Czy macie jakieś opinie na temat tego leku?

Re: suplementacja T

PostWysłany: 09 Sty 2019, 00:46
przez romi

Re: suplementacja T

PostWysłany: 09 Sty 2019, 01:27
przez Janek_123
OK - opinie widze ma dobre, minusem jest cena.
Tylko tak się zastanawiam, czy poziom 6,6 to OK żeby zacząć już suplementację.

Re: suplementacja T

PostWysłany: 09 Sty 2019, 15:07
przez romi
Witam
Proponuję przedyskutować to z lekarzem. Sprawa jest bardzo indywidualna.
Pozdrawiam

Re: suplementacja T

PostWysłany: 09 Sty 2019, 18:14
przez Janek_123
OK, zakładam, że alternatywą jest nie podejmowanie leczenia. Na dłuższą metę może się to skonczyć złym samopoczuciem i innymi skutkami ubocznymi niskiego T (już teraz czuje się jakby słaby, źle mi się wstaje itp.). Z kolei jak raz zacznę suplementować T, to muszę już kontynuować do końca życia, bo moje jądro po podaniu szczucznego T przestanie już cokolwiek produkować. Innymi słowy - leku nie będzie można odstawić. Dobrze rozumiem sytuację?

Re: suplementacja T

PostWysłany: 09 Sty 2019, 19:10
przez romi
Właśnie tak. Sprawa jest bardzo indywidualna, bo u jednego osobnika niższy poziom testosteronu nie powoduje widocznych skutków, u drugiego przeciwnie. Myślę, że z drugim jądrem też może być różnie po podaniu testosteronu. Dlatego w każdym przypadku trzeba sprawę omówić z lekarzem i ewentualnie dobrać odpowiednie dawkowanie i oczywiście sposób, plastry, zastrzyki itd.
Pozdrawiam